Mapa do vaše firme u internet šumi- SEO optimizacija - Digital2

Mapa do vaše firme u internet šumi- SEO optimizacija

Ako do sada niste čuli za SEO optimizaciju (engl. Search Engine Optimization), evo prilike da se sa njom upoznate! SEO optimizacija se odnosi na optimizaciju ili prilagodjavanje sajta kako bi se postigla bolja vidljivost na pretraživaču (npr. Google).

Zašto je važna vidiljivost na pretraživačima? Zamislite sebe kako kucate neki pojam na Google-u. Na primer, hitno vam je potreban vodoinstalater! Ukucate na Google-u vodoinstalateri Beograd i dobijete listu vodoinstalatera u Beogradu. Lista koja vam se prikaže zavisi upravo od optimizacije sajtova koji su vam se pojavili na listi!

Optimizacijom postižemo da vaš sajt bude što više pri vrhu liste kada se otkucaju odredjeni ključni pojmovi. Biti pri vrhu liste sajtova automatski znači veću verovatnoću posete sajta!  Ponovo, da li biste istraživali vodoinstalatere ili biste klinkuli na neki od prva 3 sajta koja vam je Google izbacio? Upravo to rade i vaši potencijalni klijenti/kupci! Većina savremenih ljudi potrebne informacije prvenstveno traži na internet pretraživačima. Iz toga razloga je marketing na pretraživačima postao neizostavni deo digitalnog marketina, odnosno marketinga generalno.

Poboljšana vidljivost na internet pretraživačima pozitivno utiče na poslovanje kako velikih, tako i malih kompanija. Istraživanja pokazuju da se 75 % pretrage na Google-u završava već na prvoj stranici! Zbog toga morate obezbediti poziciju svog sajta na prvoj stranici Google-a kada neko pretražuje vaše ključne pojmove.

Postoje tri koraka u procesu SEO optimizacije: on page optimizacija (optimizacija na samom sajtu), off page optimizacija (gradjenje linkova koji vode ka vašem sajtu) i održavanje optimizacije (praćenje sajta, statistike sajta i konkurencije, kao i ponovna optimizacija u skladu sa opaženim promenama).

Ako sam proces SEO optimizacije sajta posmatramo kao pravljenje ,,mape” do vašeg sajta, on page optimizacija bila bi odabir orijentira do vašeg sajta. Orijentiri su u ovom slučaju sadržaj sajta i ključne reči u njemu, naslov sajta, kao i struktura URL adrese sajta. Na osnovu njih algoritmi koji koriste ,,mapu” preporučuju vas kada kornisnici pretražuju sadržaj koji odgovara sadržaju vašeg sajta.

Off page optimizacija bila bi gradjenje ,,putanja” koje vode do vašeg sajta. I ovo je najzahtevniji posao, jer je putanja mnogo! Idealno bi bilo da se putanje grade na osnovu orijentira vašeg sajta. Na primer, putanja (link) za vaš sajt se postavlja na neki sajt ili blog čiji sadržaj odovara vašim orijentirima (sadržaju i ljučnim rečima na vašem sajtu). Kada su orijentiri i putanje povezani u jasnu i smislenu mapu, algoritmi pretraživača vas jednostavno nalaze i prikazuju onima koji pretraživaču daju pojmove iz vaše mape, što pretraživač kvalifikuje kao zainteresovanost baš za vaš sajt!

Ali šuma u kojoj se nalazi vaš sajt se stalno menja! Zato je važno da pratite te promene, i blagovremeno menjate orijentire i putanje, kako bi algoritmi pretraživača mogli lako da vas pronadju! Ne želite da se izgube i da vaš sajt postane deo šume u koji niko ne zalazi! To bi predstavljalo održavanja SEO optimizacije. Ne budite lenji, održavajte svoje dvorište i putanje do njega kako bi vaša brvnara bila puna gostiju!

Treba vam naša pomoć? Tu smo za vas! Za sve potrebne informacije budite slobodni da nas kontaktirate!

Tim Digital2